16 Mar 2012

Today's (farmer) outfit

Her staar jeg saa i mit smukke smukke forklaede. Igaar var vi til et kursus i at lave traditionelt thailandsk mad, det var super hyggeligt. Vi tog ud til en farm udenfor Chiang Mai, og hvor var det bare dejligt fredsfuldt derude! Chiang Mai er en meget beskidt by egentlig, hvor der er meget skrald og forurening, saa det var et dejligt pusterum ude paa farmen. Det var rigtigt hyggeligt, og maden var sjov og lave, og det meste af det smagte ogsaa godt. Det var dejligt at man selv kunne bestemme hvor staerk ens mad skulle vaere. De har chilli-sorter hernede som ingen dansker kunne forestille sig! jeg svaerger min tunge har vaeret taet paa at falde af flere gange! Maaske er det bare mig der er sart, men denne gang fik jeg det tilpas, som jeg kunne lide det! Jeg lavede en groentsagssuppe, en gul karry-suppe, foraarsruller og en dessert som var lidt som en budding med graeskar-stykker i. Vi fik ogsaa en masse og vide om ris-sorter, forskellige krydderier og en skoen pause midt paa dagen, hvor vi bl.a. slappede af i haengekoejerne og saa os omkring paa den virkelig hyggelige gaard! Nok farmer for i dag (:                                                              

0 kommentarer:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -