9 May 2012

I'm home!

Photobucket


Så er jeg hjemme igen, og det er selvfølgelig med blandede følelser! Jeg har nydt hver eneste dag i østens varme, og indtaget hvert eneste indtryk med glæde. Men hvor har jeg dog savnet noget ved Danmark! Man lærer virkelig at sætte pris på nogle af de ting vi har her, og det danskere gør og ikke gør! Fx. at vi ikke spytter hele tiden, at vores børn ikke har sprækker i bukserne så de kan skide eller tisse midt på åben gade, at vi har skraldespande ved siden af en bænk, at vi taler samme sprog, at vi har kø-kultur og jeg kunne blive ved! Men selvom det selvfølgelig er ulækkert og uhøfligt så er det en oplevelse at se hvordan der virkelig er kulturforskelle på godt og ondt. Jeg har også lært en masse af dem, f.eks. har jeg under hele rejsen oplevet at de lokale har været rigtigt venlige til at hjælpe, uden at man nødvendigvis spurgte om hjælp, hvilket jeg ikke tror ligeså mange danskere ville gøre. Det er klart noget jeg vil huske hvis jeg en dag skulle støde på en turist i Danmark!
Derudover skal det ikke være nogen hemmelighed at jeg har savnet alt mit spændende tøj! Jeg havde en hel del med set i forhold til Benedicte, som jeg da også satte sammen på må og få.. men det er bare ikke det samme! Derudover har jeg også savnet mine venner, min familie og især min kæreste. Tror også det har været noget andet at rejse med en kæreste derhjemme!


Facebook, Youtube og Blogger var (sikker blandt meget andet) blokeret i Kina, så derfor er det ikke blevet til blogning dernede, men nu er jeg vendt tilbage, bevæbnet med æ, ø og å! :D




TRANSLATION: I'm back! It is with mixed feelings I have returned home. I have appreciated every single day in the east, no doubt! But I have really learned how much I also love Denmark! I have missed my closet, and I'm so looking forward to use all my fun clothes again. Something I have also missed is of cause the people I have around me, especially my boyfriend!


In China Facebook, Youtube and blogger (among a lot of other sites i assume) were blocked, so that is why you have not heard from me lately, but now I am back - in english too!

1 kommentarer:

  1. Great blog hun and i have just discovered it!!!!Followed you via GFC & bloglovin!
    xo
    Dena
    Style LimeLight

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -