26 Jun 2012

Pain and pleasure

Photobucket Photobucket
Lidt billeder fra de sidste dage, som har stået på fødselsdags-kage-rejse-fest med nogle af pigerne fra den gamle klasse, og min specialitet, hjemmelavet jordbærtærte måtte selvfølgelig laves! Jeg har derudover også forkælet smagsløgene med min kæreste på en ny sushi-restaurant i byen.


De to øverste billeder er fra Caroline Bjerring, hvor jeg fik en voksbehandling af mine ben for første gang. Det var faktisk ikke så smertefuldt som jeg havde gået og forestillet mig, så jeg tror faktisk at det er noget jeg vil prøve selv, med varm voks som de gjorde - nogle der har gode tips? Hun sagde noget med at det var godt at peele huden inden - hvis jeg også lige kan klemme et tip ind. Jeg synes ikke mine ben blev helt så glatte som jeg havde troet, nogle af hårene var nemlig knækket, og derfor for små til at komme af med voksen, men det skulle vist alt sammen løse sig ved "hyppigt brug" og igen: erfaringer med det modtages med kyshånd!


Her er hvad jeg har gjort op med mig selv af fordele og ulemper ved voksbehandlinger:


Ulemper:
* Den får ikke alle hårene med (men forhåbentligt er det kun den 1. - 2. gang?)
* Det tager længere tid, og gør mere ondt end en almindelig skraber
* Det tager jo ikke længere end fem minutter at få skrabet benene.


Fordele:
* Den tager hårene med rødderne, og man slipper for stubbe
* Man slipper for at skulle frem med skraberen en gang om daggen/ hveranden dag, og skal i stedet bakse med det en gang hver 4.-6. uge (ifølge Caroline Bjerring)
* Man får mindre hårvækst, altså jo længere man har vokset jo længere tid går der imellem at det bliver nødvendigt igen.


At fortsætte eller ikke at fortsætte? - livets store spørgsmål!


TRANSLATION: Celebrating my birthday with friends and my homemade (and favourite-cake) strawberry-pie, trying out a new sushi restaurant with my boyfriend. But it has not all been about nice food these days. Yesterday I had my first wax treatment, and I'm thinking about doing it in stead of shaving in the future, any good tips if I try to do it myself? (warm wax)

0 kommentarer:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -