30 Dec 2012

MOMENTS FROM 2012

Photobucket
Jeg vil i dette indlæg komme med en opsummering af hvad der er sket i mit 2012, som snart er ovre. Jeg kommer en gang imellem med hints til hvad der sker i mit liv, men regner ikke med at i alle kommer herind hver dag, så her er en mere personlig opsummering om hvad der er sket. Jeg vil advare om billedkollager i massevis.

Jeg vil ligge ud med da jeg blev fotograf for StyleGalley tilbage i januar, som jeg lige siden har været enormt glad for. Det giver mig en god undskyldning til at stoppe alle de stilfulde piger på gaden og forevige det. Jeg har taget billeder både til hverdag og nået to modeuger - som i nok kan forstå er jeg rigtigt glad for dette arbejde, og håber i også nyder synet af de smukke piger.

Photobucket
Jeg arbejdede i en tøjforretning for at tjene penge til en tur til Asien - de af dem der ikke blev brugt på tøj altså! Jeg rejste med min veninde Benedicte, og det var en helt fantastisk oplevelse. Vi var afsted i 9 meget intensive uger - hvor fik vi bare set meget! Tidligt op hver dag og afsted for at suge så meget til os som muligt! Vi startede i Thailand i nord og tog et smut forbi i "midten" og til sidst syd-på til de meget turistede men smukke øer i syden. Jeg mistede desværre 8 GB billeder fra Thailand, men har heldigvis stadig nogle med hjem. Det er nu et smukt land.

Photobucket
Så gik turen til Vietnam, hvor vi rejste fra syd til nord. Dette land brugte vi mest tid i, og det var så fantastisk. Jeg vil aldrig glemme Halong Bay, verdens største drypstenshule "Paradise Cave", de underjordiske tunneller fra krigen, oplevelsen selv at designe tøj og få det skræddersyet, være til en kunstnerisk festival i Hue, trekking i smukke Sapa, med det karakteristiske trappede landbrug og stammefolk og alle de andre fantastiske oplevelser. Og forresten er jeg blevet helt forelsket i vietnamesisk mad - mums!

Photobucket     Vi sluttede turen af i Kina, i hovedstaden Beijing, som jeg virkelig elskede! Vil super gerne til Kina igen engang i andre dele af landet - eller endnu engang til dejlige Beijing. Den kinesiske befolkning er meget forskellig fra os danskere. Vi oplevede fx. aldrig "kø-kultur" men stod ofte i pres som hvis man stod forrest til hovednavnet til Roskilde Festival - hvis man altså bare skulle med bussen eller ind i Zoo.





Photobucket
I august flyttede jeg fra Vejle til København, eller dvs. jeg startede ud lidt udenfor Roskilde, til vi endelig fik styr på en bolig (det er jo umuligt når man ikke lige kender en bolighaj), men nu har jeg fundet et dejligt sted, hvor jeg bor sammen med min kæreste. Grunden til at jeg flyttede til storbyen var, at jeg startede jeg på CBS, hvor jeg nu læser. Det blev til rigtigt mange fester i løbet af intro-ugerne - som er helt uforglemmelige. Jeg har på intet tidspunkt tvivlet på om jeg har været på den rette hylde her - og det er altså ikke kun pga. festerne og de søde mennesker, men også pga. et spændende studie!

Photobucket
I november valgte jeg at søge en studie- og blog-relevant stilling som jeg endte med at få, og i kan tro jeg er glad for det allerede.

Der er selvfølgelig sket meget mere, og alle de små ting i hverdagen betyder jo også så utroligt meget, men så ville det blive et enormt langt indlæg! Men alt i alt har jeg haft et meget begivenhedsrigt år, og føler jeg står et helt andet sted nu end jeg gjorde bare et år siden. Jeg er på en eller anden måde bare meget mere afklaret omkring hvad jeg skal fremover, og laver ikke længere noget fordi det er en pligt. Både skole og begge mine jobs er noget jeg har inderligt lyst til - som vi vist alle går efter på hver vores måde.

Jeg tror aldrig jeg på den måde har præsenteret jer for mit liv på denne måde - og bare rolig, mode vil stadig være i højsæddet, men jeg håber i har hængt ud og sidder med følelsen af at være lukket lidt ind i min hverdag.

TRANSLATION: A look back through the year that has now passed, here you got it in the main points:
1: Got a job as street style photagrapher at Stylegallery.com
2: Visited Thailand
3: Visited Vietnam
4: Visited China
5: Moving to Copenhagen and started studying at Copenhagen Business School
6: Got a sencond job as blog manager

I really think I have gotten far this year, and now everything is different. But it has all been a wonderful change.

4 kommentarer:

  1. Loooking good.. i love your outfit :)
    hvor er de fra? :)

    Hilsen Nermin

    www.lovefashionhairandstyle.bloggersdelight.dk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uh, der er mange outfits og forskellige steder, så jeg ved ikke helt hvad jeg skal svare :-)teksten under hvert billede skulle gerne beskrive hvor de forskellige er fra.
      Det sidste er fra parken/engen jeg bor ved siden af.

      Delete
  2. Du ser totalt godt ud med high sleek ponytail
    Markus

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -