18 Mar 2013

GET THE WARDROBE OF YOUR DREAMS!

 photo lilDSC_0195.jpg
I dag har jeg valgt at lave en til hvordan du kan tømme ud i garderoben, og få dine ting afsat på bedst mulig vis over Trendsales baseret på hvordan jeg selv har gjort det før.

Jeg har i tidens løb købt rigtigt meget tøj, og en hel del impulskøb i mine dage i tøjbutik, fordi jeg simpelthen har været/er for let at friste. Et andet godt eksempel på impulsshopping er min tur til New York med min gymnasieklasse, hvor jeg stortset købte noget i hver eneste butik, hvilket endte op i at jeg brugte 6000 kroner på småting. På det seneste er jeg blevet bedre til at tænke kvalitet og holdbarhed ind over mine køb, i stedet for at impulsshoppe ting jeg alligevel ikke rigtigt bliver glad for i længden.. Men mængderne af tøj bliver stadig større, som jeg byder nyt velkommen.
 photo lilDSC_0204.jpg
Det bedste tip jeg har er at benytte Trendsales til at sælge tøj over, især noget af en okay værdi/et velkendt mærke, da der er rigtigt mange der søger efter bestemte mærker på designere de holder af. For et par uger siden valgte jeg at sælge min Stine Goya strik derover, og den forsvandt super hurtigt, og jeg blev 800 kroner rigere - win!
 photo lilDSC_0186-1.jpg
Men inden du sælger skal du gøre dig nogle overvejelser omkring hvilke ting du vil beholde, og hvad du vil smide ud. Sidst jeg gik igennem denne procedure valgte jeg at dele mit tøj i tre bunker: "Behold", "måske" og "smid ud".

Det er vigtigt at tænke over følgende ting, når du sorterer dit tøj:

1: Er der nogle skader på? Fx en ødelagt lynlås, en manglende knap eller en øgelagt syning? Her skal du gøre op med dig selv hvorvidt det er realistisk, at du får det fikset eller ej. Hvis ikke, så lad den ryge i "smid ud"
2: Tænk outfits, hvis ikke du kan forestille dig mindst tre forskellige stylings-muligheder, er chancen for at det bliver brugt mindre. Med mindre du selvfølgelig synes det er fedt altid at flashe dit tøj i samme kombination - det synes jeg personligt er lidt kedeligt..
3: Passer det dig? Jeg kender alt for mange, der beholder tøj, fordi de har et mål om en dag at kunne passe det igen - drop det, det er simpelthen spild af god selvtillid, og din motivation til et eventuelt vægttab burde komme andre steder fra.
4: Får du det brugt?: Hvis du ikke har gået med det i flere måneder, er chancen for at du vil i de kommende mindre. Med mindre det selvfølgelig er noget meget sæson-præget.

Når bunkerne er lavet, så få fat i en kritisk veninde, der kender dig godt til at hjælpe dig med at tømme yderligere ud i måske-bunken og endnu bedre, lad hende gennemgå din behold-bunke! Jeg boede sammen med Katrine på det tidspunkt, så det var mit oplagte valg. 

Når du til sidst står med to bunker "behold" og "smid ud", hænger du behold op på bøjler og i skabe, for så at give "smid ud" en omgang. Du kan eventuelt også få brug for hjælp til denne omgang? Nemlig dele den i "sælge" og "smid ud". Hvad vil være attraktivt for andre at købe? Her er det især vigtigt at tænke slid ind over. Hvis det er meget brugt vil det højest sandsynligt ikke være til meget nytte for andre, men er det derimod noget du kun har brugt få gange, kan det i flere tilfælde være relevant stof for andre. Det du fx. har valgt at smide ud udelukkende fordi du simpelthen ikke havde nok stylingsmuligheder til eller som var for småt, kan ofte sælges videre. Dertil er det generelt lettere at sælge high end til en god pris end high street. Jeg har dog solgt flere ting fra H&M på Trendsales, her er det bare vigtigt at beskrive det rigtig godt, fx angora cardigan i mintgrøn fra H&M Trend, eller andre ord, du tænker folk kunne søge efter - som naturligvis passer til det du vil sælge :)
 photo lilDSC_0196-2.jpg
- Og så er det ellers tid til at tage billeder af det du vil sælge. Lån et godt kamera af en veninde, hvis ikke selv du har et, eller find billeder af det på nettet - men sørg for at de er retvisende i forhold til dit eget tøj/tilbehør. Skriv i annoncen hvis angoraen fnuldrer eller andet - det er bare god stil :) Når det er sagt, så tag en tur på Trendsales og få det omsat til cool cash, så du kan få råd til den garderobe/andre ting du drømmer om.

OG VENT! Smid endelig ikke noget ud! Aflever det i genbrugen eller i H&M, hvor de giver et bevis, så du kan få 15% rabat på en valgfri vare pr. bærepose du giver - ikke dårligt :)

Jeg ved godt, at min fremgangsmåde her tager lang tid, men tro mig - du vil blive glad for sorteringen :)
 photo lilDSC_0184.jpg
Har i andre gode råd/erfaringer med sortering eller salg eller køb over Trendsales?

Dette indlæg er sponsoreret af Trendsales, men er udtryk for egne holdninger/metoder.

8 kommentarer:

  1. Tak for et super godt indlæg :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak Karina, det er jeg glad for at du synes :)

      Delete
  2. Super fedt indlæg og ikke mindst virkelig flotte billeder. Jeg har også brugt trendsales til at sælge en stor del af mine fejlkøb og ellers er jeg en gang imellem på loppemarked, hvor det er lidt nemmere at få afsat de billigere(mere ukendte ting :)

    /Stine

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jeg satser helt klart også på at komme forbi et loppemarked med alle de ting jeg vil sælge for en 20'er :) for det kan næsten ikke betale sig på Trendsales med mindre det har værdi af over 100 kroner (brugt) efter min mening :)

      Delete
  3. Super brugbart indlæg med, som det allerede er blevet sagt, flotte billeder! :-)

    Du skal være velkommen til at deltage i min konkurrence om et gavekort på 250 kr: http://sarasskab.blogspot.dk/2013/03/give-away-vind-et-gavekort-til-footway.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak Sara! Jeg er så glad for at det kan bruges :D Jeg vil tage et kig forbi.

      Delete
  4. Hej
    Jeg kiggede lige forbi, det er første gang jeg er på din side.
    Har startet min nye blog http://www.blondis.dk .. Som omhandler mode, livsstil & træning.
    Jeg håber selvfølgelig at du vil kigge forbi.

    GIVE-AWAY // KONKURRENCE! : Vind et gavekort på 250,- til footway
    http://blondis.dk/?p=214

    Knus ♥
    WWW.BLONDIS.DK

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -