29 Mar 2013

Guide: London vintage shopping

 photo 1-1_zpsc70ed4d7.jpg
Jeg tog til det omtalte Brick Lane for at se om der var noget om snakken i dette berygtede vintage-kvarter. Jeg gik lidt, før det begyndte at vrimle med vintage-shops, og her er lidt billeder fra de steder jeg besøgte:  photo 2e_zps43651955.jpg  photo 2-1_zps25729bc1.jpg  photo 2a_zpsd10a64ed.jpg  photo 2b_zpsdf7385a4.jpg  photo 2c_zps0692c23e.jpg  photo 2d_zps13976407.jpg
BLITZ BLITZ var klart den største af dem alle og helt utroligt velstruktureret. Se bare cowboy-bukserne der hænger i nærmest identiske Lee-modeller - og der var altså mange flere stativer at disse, end dem på mit billede! Det var inddelt efter størrelser, men jeg glemte at Lee er små i størrelsen, så kom ud med dårlig selvtillid efter at have prøvet de to par jeg havde taget med mig. Jeg vil sige den minder en del om Episode, bare med endnu flere reproduktioner af de samme ting.. fx to stativer fyldt med den samme lilla farvede højtaljede shorts med cut-out.. og det samme for blå, gul, rød, sort osv.. Den grove opdeling gjorde at det var mange af de samme ting man kunne få, og jeg synes det ødelagde det jeg normalt godt kan lide ved genbrug, nemlig de unikke ting. Men jeg er sikker på at i er mange der vil elske denne mainstream vintage stil (som om jeg ikke også er hoppet på nogle af de populære styles.. selvfølgelig er jeg det!)
 photo 2f_zpsad6dd05c.jpg  photo 2g_zps7e8ec9fd.jpg  photo 2h_zpsbe7f6fa6.jpg  photo 2i_zpsbb5528d1.jpg  photo 2j_zps23393233.jpg
Dette sted var nok min favorit, det bar nemlig præg af et indendørs loppemarkede med tøj, hvor forskellige sælgere stod med hver deres bod. Her kunne man altså finde mere forskelligartede ting. Jeg var lige ved at købe halskæden med tigeren, men ville ikke helt betale prisen for den.. Men det er forskelligt fra sælger til sælger hvad de tager, men generelt er priserne (som man kunne forvente) højere end i forstadens Røde Kors - ca. på niveau med dem i København.
 photo 2k_zps7f0aaa43.jpg  photo 2l_zpseef23d51.jpg
Denne butik var delt i to, ved ikke helt hvorfor. Det var en meget fin butik, som mindede meget om BLITZ BLITZ dog.. Her fandt jeg et par ballerinae fra Jeffrey Campbell til sølle 16 pund (ca. 150 kroner) - et fund! Jeg spurgte ind til hvorfor prisen ikke var højere på et sådant mærke og ekspedienten sagde at de der satte priserne ikke var så fokuseret på mærket, men mere på modellen - så alle sandaler og ballerinaer gerne skulle ligge i nogenlunde samme prisleje - så kig lige efter designfund her, måske er du heldig, som jeg var :)
 photo 2m_zpsa5db50ea.jpg  photo 2n_zps55b832c9.jpg  photo 2o_zpsa15464f1.jpg
Denne 'Vintage Store' mindede igen meget om BLITZ BLITZ og Rockit Vintage, men er det ikke det samme som at gå rundt i Wasteland, Episode osv. i København? Smut forbi hvis det du søgte ikke var at finde de andre steder.

Jeg kom kun hjem med Jeffrey Campbell balerinaerne, og var generelt en smugle skuffet, men tror mest det var fordi jeg synes det hele blev meget udplukket i samme stil, og derfor følte jeg ikke helt at genbrugen lagde op til forskellighed, men mere et monotont hipster-look... Men det er selvfølgelig et spørgsmål om styling og som så mange andre genbrugsbutikker - at kigge grundigt, hvilket jeg nok ikke var god nok til.

TRANSLATION: Vintage shopping at Brick lane. Visited BLITZ BLITZ, Rockit Vintage and Vintage Store which all were a little mainstream vintage stores, but I'm sure you'll find just what you need if it is classic vintage styles. And the vintage market was my favourite with different sellers with each booth :) 

3 kommentarer:

  1. Fantastiske billeder og hvor gad jeg godt være der lige nu:) super fed indlæg ;)

    ReplyDelete
  2. det må være min version af himmelen! :O omg... tror jeg vil spare op til en rejse dertil!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -