29 Apr 2013

Fashion Industry Confessions

 photo lil-2_zps26b15b0b.jpg  photo fashionindustryconfessions_zpsf645fc6b.jpg  photo fashionindustryconfessions1_zpsbfaf59cd.jpg
Da jeg opdagede denne tumblr-blog, var den blevet lukket ned, pga. komplikationer med bl.a. modelbureauet IMG... men dens billederne derfra er kun en google-søgning væk.
Det er en anonym fashion insider, der skriver den, og hold op hvor bliver der afsløret nogle forfærdelige ting. Om alt er 100% rigtigt vil jeg ikke sige med sikkerhed, men noget siger mig, at der kunne være noget om snakken.

Når jeg ser sådanne citater, bliver jeg vildt skuffet, og mode går fra passion og glamour til iskold forretning, hvor modeller er ulykkelige og syge, og designere ikke er kreative men i stedet stjæler hinandens designs og behandler alle omkring sig dårligt.

Sustainable fashion er noget der er højt på listen over drømmejobs. Men hvis branchen er så hård og kold, ih, så vil jeg hellere fortsætte med at have det som en dejlig fritidsinteresse, og lade det forblive glamourøst og spændende på den måde.

4 kommentarer:

  1. Super fin blog du har dig her :)
    Kig gerne forbi min blog og følg mig gerne på Bloglovin. Følger gerne igen :)
    Har lige smidt et indlæg op om mit nyeste køb - Alexander Wang!
    BLOG: www.loouwhoo.blogspot.dk

    ReplyDelete
  2. Yeah it's indeed a twisted ideal that's being distibuted by the fashion industry, it's not natural nor healthy to be as thin as many models are. It would be nice if the fashion industry would realize that what they're doing and promoting is sick and wrong, and instead of covering things up, they should start changing and instead start to promote some more sound ideals.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes it is sad that skinny has taken over the ideal of aestetics in fashion. I hope that most models are heathy and happy, and natually skinny.. but sadly this is probably not the case for all the young models :/

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -