19 Apr 2013

FOUNDATION RUTINE

 photo l1_zps0749882a.jpg
I dag vil jeg afsløre min primer, foundation og børste (som de kvikke måske allerede har gættet med det meget sigende billede?)
 photo l2_zps83ae23e6.jpg
Jeg købte denne primer i London, da jeg havde hørt godt om Smashbox. Inden jeg fik denne brugte jeg ind imellem den fra Sephora, men jeg kan helt klart mærke forskellen i kvaliteten - Smashbox er simpelthen bedre. Denne primer er god til at få min foundation til at ligge pænt på huden længere, og forhindre den i at skille. Dertil har jeg valgt den grønne, som skal mindske rødme - vil dog ikke sige der sker en ekstrem virkning på dette område?
Jeg bruger den i T-zonen, mere er der ikke brug for :)
 photo l3_zps021fc894.jpg
Hvis det stod til mig gik jeg helst uden, men desværre er min hud ikke altid strålende, og så skal der hjælpemidler til! Jeg veksler faktisk mellem min BB-creme og denne. BB'en hvis min hud har en god periode og denne foundation når jeg har brug for lidt mere dækning.
Det er en rigtig let foundation, og det kan jeg godt lide. Den giver på denne måde ikke et look der ser meget make-uppet ud, og det er det jeg går efter. Dækkeevnen er fin, men selvfølgelig ikke noget i forhold til tungere/tykkere creme-foundations.
En ulempe er selve flasken, da man skal stå og hælde det ud - men foundationen er god, så det går nok :)
 photo l4_zps51813184.jpg
Denne børste fra Sedona Lace med syntetiske hår er det bedste udstyr jeg nogensinde har haft! Har aldrig brugt børster til foundation før, da jeg synes det hurtigt kan blive "streget" at se på, som hvis man maler med en pensel (hvilket man i princippet også gør). Tilbage til denne børste, den har en rund og flad top med tætte hår. Der hvor der skal mindre dækning til kører jeg den i cirkler, men normalt bruger jeg kun foundation i T-zonen og lidt ved øjnene. Jeg dupper hvor jeg har noget der skal dækkes. Denne børste får virkelig min foundation til at smelte ind i huden, som havde jeg den ikke på :) Jeg købte den her.

Jeg bruger en mineralpudder fra The Body Shop til fest (og festlige dage). Til at påføre den, bruger jeg den korte og lille pudderbørste fra Nielens Jord med syntetiske hår.

2 kommentarer:

  1. Overvejer seriøst og prøve den der fra Smashbox en dag :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Den kan helt klart anbefales, selvom den er lidt pebret i prisen :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -