31 May 2013

Nøglen til pæn hud er en god hverdagsrutine

 photo lil10_zps19e24600.jpg
Min hudtype er kombineret og den er følsom overfor hårde produkter, og kan slå ud eller blive irriteret. De produkter jeg bruger kan jeg selvfølgelig kun anbefale, hvis du har samme symptomer som mig. Her er lidt råd til at få lækker hud (i ansigtet altså!)

* Få en daglig renserutine, der gør en forskel.
 photo lil5-2_zpse2a3217a.jpg
Jeg bruger ansigtsvasken Purefect fra Biotherm, der renser huden i dybden. Denne er til kombineret/fedtet hud og antibakteriel, den renser i dybden - og gør det godt.

 photo lil7_zps47f510ad.jpg
Jeg bruger en tonic til normal hud, også fra Biotherm - da den til kombineret/fedtet er for skarp til min hud. Hvis også en mild tonic er for hård til dig, kan det hjælpe at skylle din ansigtsvask af med koldt vand, da det lukker porerne lidt.

 photo lil2-5_zpsf8814ce6.jpg
Tredje trin i den daglige rutine er ansigtscremen. Og det er meget vigtigt at vælge en der passer til hudtype, da det er meget forskelligt hvor meget fugt huden selv producerer. Jeg har afprøvet et par efterhånden, da jeg går efter at efterlade min hud dejlig blød, men ikke fedtet.

Jeg har i en periode brugt Ole Henriksens Vitamin Plus, og den var god, men virkelig dyr. Da Cocopanda gav mig mulighed for at få rabat på et (eller flere) valgfrit produkt slog jeg til! Jeg bestilte denne ansigtscreme fra REN, og efter at have brugt den i 5 dage, kan jeg allerede sige at den gør det godt!
 photo lil3-4_zpse3d1e5f9.jpg
Den er til kombineret hud, der kan bryde ud i t-zonen, hvor jeg godt kan få en bums ind imellem - så det er den perfekte løsning for mig. Selve konsistensen er let, og pumpen sørger for doseringen, jeg bruger kun et pump, og det passer så godt til at fordele over ansigt og hals - faktisk en lidt mindre portion creme end jeg normalt har brugt, da den let kan arbejdes ud på et større areal. Selv uden en rabatkode kunne jeg sagtens finde på at genbestille sådan en - den er også ret billig i forhold til mange andre eksklusive mærker, der er lige så rene som REN er. Og jeg tror på, at rene produkter kun kan være en befrielse for alle hudtyper.
Se flere produkter fra REN på Cocopanda (som btw. er en webshop jeg varmt kan anbefale!)

 photo lil8_zps5bd80f58.jpg


Udover en god daglig rutine vil jeg lige supplere med ekstra tips:

* Stop med at røre dit ansigt! simple as that..

* Vask dit sengetøj og sofapude-betræk, alt du læner dit ansigt op af skal gerne være rent.

* Motioner, drik vand og spis sundt. Du ved det godt - drik nu vand og få nogle sunde kostvaner! Og det er også sundt for huden at få en svedetur.

* Lær at stresse af. Stress, bekymringer og andet 'der får din krop ud af balance' kan smitte af på huden. Hvis jeg er i pressede perioder kan jeg tydeligt mærke det på min hud.

* Make-up - brug det rigtige: Den onde cirkel.. du vil bruge make-up for at huden ser mere balanceret ud, men ved det er sundest for huden ikke at bruge det. Jeg benytter en oliefri foundation, se min basis makeup-produkter her.

* .. Og tag din make-up af om aftenen. Gør tre-trins-rutinen til hverdag - både morgen og aften. Hvis jeg kommer sent hjem fra en fest eller andet bruger jeg en cremerens - og fjerner den med en vatrondel - hvis du også ved du kommer hjem og er træt og ikke orker den daglige rutine, så find dig det lette alternativ som min eller med renseservietter - men lad dig ikke friste til at bruge det dagligt, for det er kun det næst-bedste.

* Brug en lækker ansigtsmaske. Jeg elsker følelsen efter en ansigtsmaske, og har netop fået to nye i fødselsdagsgave som jeg allerede elsker. Vælg efter din hudtype - og kombiner evt en rensende og en fugtgivende til kombineret hud. Brug den gerne 1 gang om ugen eller mere.


Har i nogle favoritprodukter til den daglige pleje eller nogle andre gode vaner der gør en forskel for jeres hud?

2 kommentarer:

  1. Rigtig godt indlæg :-) Jeg renser altid ansigtet, både morgen og aften, og det er hele rutinen :-) Jeg er vild med Origins "A Perfect World". Den er desværre ret dyr, så jeg køber gerne prøvepakken eller ønsker mig den til jul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak :) Uh ja, Origins laver også nogle skønne produkter, jeg brugte en ansigtscreme derfra en overgang- det var også en rigtig lækker creme. :-) Super god idé med at købe sampakker og ønske sig produkterne i gave - jeg elsker også at få lækre produkter i gave!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -