22 May 2013

Om at være en shopaholic online



 photo lilz_zpsd883373e.jpg 
Bag: Friis & co., Dress: Stylein, Necklace: 2ND DAY, Sneakers: Nike
 photo lilz2_zpsb79d40cb.jpg 
Jeans: Oasis, Top: DAY, Bag: DKNY, Sneakers: Nike

Jeg vil ikke skyde skylden på blogverdenen når jeg siger at jeg er blevet afhængig af online shopping efter jeg startede en blog - men heller ikke benægte, at der er en klar sammenhæng herimellem. Efter jeg startede denne blog fik jeg øjnene op for andet end Trendsales - bl.a. Ebay, hvor jeg fandt ud af, at man kunne få ting til ingen penge - så jeg mente det ikke kunne betale sig ikke at købe mange ting. En overgang var der daglige besøg i postkassen hos Katrine og mig - da vi begge var bidt af det! Vi købte dog oftest forskellige ting, og havde det sjovt med at bruge 10-50 kroner hist og her, men pludselig ender man op med en masse skrammel, en masse ringe der ikke passer og halskæder der knækker.. Jeg opdagede dertil hurtigt, at man på Ebay ofte får en str. asien - i min verden størrelse meget lille! Det er derfor endt med at jeg er blevet noget mere kræsen når jeg webshopper, særligt tøj, hvor jeg gerne vil kunne sende det retur hvis det ikke passer. Dermed ikke sagt at Ebay er død i mine øjne - der er skam mange gode ting at komme efter, bl.a. min fine gorilla t-shirt jeg skrev om for nogle dage siden. (købt her)


Med tiden er jeg blevet skudt af sider som Asos, COS, & other stories og specifikke mærker jeg kan lide. Mit nyeste fund er Zalando, som beskriver sig selv som "Tøj til moderne kvinder". Linket er der modtaget penge for. De har et rigtigt stort udvalg - og det er noget jeg sætter stor pris på, så kan man nemlig scrolle sig rundt, og finde det helt rigtige. Dertil koster de fine lyserøde sneakers en 50'er mindre end i bl.a. & other stories - så her er også lidt at spare!

Det der frister mig meget lige for tiden er sneakers - jeg er ikke rigtigt en sneakerspige, men jeg er alligevel endt med at blive lidt misundelig på de smukke sneakersklædte damer man ser rundt omkring i gadebilledet, da det sagtens kan styles feminint eller råt, og ikke nødvendigvis sporty eller kedeligt. Her har jeg valgt at style det lidt klassisk på en feminin måde - der med sneakers bliver tilføjet en sporty kontrast. Hvad synes i?

4 kommentarer:

  1. Jeg kan kun give dig ret! Mit problem er dog, at varerne jeg køber, er blevet i lidt mere luksuriøse med tiden. Jeg vil fx hellere købe færre varer, frem for at købe vildt meget billigt, problemet er så bare at stoppe igen, når man har købt en dyr varer, for jeg bliver simpelthen bare ved. Jeg ved heller ikke, om det er bloggens skyld, men det er bestemt steget med, at jeg er begyndt at blogge mere seriøst, synes jeg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jeg drømmer mig også væk i luksus - men realiteten er at jeg bruger for mange penge! Gid jeg kunne gøre som dig Sofie :)
      Jeg kan godt lide at eksperimentere lidt - og det er dyrt hvis det skal være i luksus.. men uf, en designertaske kunne være velkommen! Men lige nu har jeg også kig på nogle fra & other stories, hvor kvalitet og design passer mig perfekt! :)

      Delete
  2. Jeg har altid være mere afhængig af netshopping fremfor forretninger. Da man hjemme kan sidde stille og roligt, og så er udvalget så meget større. Men jeg har endnu aldrig prøvet ebay eller trandsales.
    Men jeg tror helt klart også at min interesse for at blogge har gjort, at jeg går mere ind og tjekker, hvad de forskellige netshop har :)

    Men de sneakers.. Jeg vil så gerne eje et par nike free og tænker at jeg vil style dem på samme måde som dig :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så håber jeg ikke jeg har fristet, for både trendsales og ebay er fristende når man er inde i det! :) Og ja, blogs kan inspirere en til at længes efter ting man aldrig havde købt, hvis ikke man lige var blevet gjort opmærksom på det - vi er lidt skøre egentlig :)

      Jeg har netop bestilt de lyserøde i 1. collage faktisk! :D glæder mig til at afprøve det!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -