19 Jul 2013

Når ens rejsepartner mister alt...

 photo lo001_zps9940615e.jpg photo lo9_zps0dc5f65d.jpg
(Billederne med smil og detaljer er måske lidt malplaceret i forhold til teksten.. hmm)

Ankomsten i Barcelona bød på et rigtig dårligt førstehåndsindtryk - nemlig tricktyve. De slap afsted med Katrines håndbagage - men lad jer ikke snyde af udtrykket "håndbagage", der var nemlig plads til en del! Heriblandt Katrines computer, spejlrefleks-kamera, pas, pung, mobil og sko. Sikke en dejlig fangst for tyvene -men mindst ligeså forfærdeligt tab for Katrine! Hele hendes fundament lå i den kuffert, og ikke mindst fundamentet for turen - nemlig kameraet til den streetstyle, der skulle betale vores rejse. Men jeg havde stadig mit så vi kunne jo tage sammen.. men overskudsniveauet hos Katrine var dalet. Bare det at skulle være på, var på den måde ikke noget Katrine følte for. Det er trods alt ikke kun det økonomiske hun mistede, men også alle de billeder hun ikke havde fået backet op på computeren der manglede. Dertil har tyvene virkelig forsøgt at hacke sig ind via hendes telefon og computer, hvilket også er super ubehageligt. Vi ved endnu ikke hvor meget de har fået adgang til. En rigtig uoverskuelig situation - øv! Derfor besluttede Katrine at hun ville tage hjem.

Turen har på den måde taget en drejning - også for mig. Jeg sidder alene tilbage i Barcelona, men jeg håber jeg kan lære, at nyde mit eget selskab, komme ud og opleve noget, og ikke bare rende rundt og være ensom. Måske det bliver en lærerig tur, jeg skal trods alt rejse lidt endnu - i morgen videre til Rom. :-)

Har i prøvet at rejse alene før, og hvordan var det, har i nogle gode tips?

11 kommentarer:

  1. Årh hvor surt for Katrine! Føler fandeme med hende. Det må virkelig ikke være sjovt at miste så mange ting, og også fordi det ligesom var vigtige elementer på jeres rejse :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det er da en rigtig ubehagelig situation, men hun skal nok finde ud af det igen :)

      Delete
  2. Åh det lyder bestemt ikke som en populær start på rejsen - hvor ærgerligt for hende og på en måde også for dig. Håber du får en god tur alligevel :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej, men heldigvis var det midt på rejsen :) (vi har været i london og paris inden barcelona), men jeg har nu en rigtig dejlig tur alligevel :D og tak Julie!

      Delete
  3. Sikke noget lort! Håber virkelig alt dårligt for de tyve!! Fuck de skal skamme sig! Håber at du får en god oplevelse alligevel :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, at man kan synke så lavt kan jeg ikke forstå, finde på at gøre noget, man på den måde vil være forfærdeligt for et andet menneske... øv! Og tak Hosannah, jeg oplever en masse her på egen hånd også :)

      Delete
  4. Hej Miepigen. Tag en bog med, når du skal spise ude, så virker man ikke så ensom. Man lærer hvis ret hurtigt at nyde man kan tage alt fuldstændig i eget tempo :) God tur!

    Knus Mads D
    Du kan jo også altid stikke hovedet forbi min blog hvis du keder dig ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, bøger på dansk er der næppe mange af, men et blad kunne måske være godt :p og du skal slet ikke bekymre dig - for jeg hygger mig :D :D

      - og du ved jeg er vild med din blog!...

      Delete
  5. Øv! Hvor er det synd at I ikke nåede at gennemføre eventyret sammen, det er jeg ked af at læse!

    Det lyder som en ubehagelig oplevelse for hende, og det er godt nok ærgerligt at hun ikke havde mod på at fortsætte rejsen sammen med dig! Men hvor er det godt at du har valgt at stå på egne ben og rejse alene. Det tror jeg at du (i hvert fald på sigt) bliver rigtig glad for!

    Jeg har aldrig selv rejst alene, men jeg har en kusine som var nødsaget til at backpacke alene i to måneder, da hendes rejsepartner blev meget syg undervejs. Ind i mellem var det lidt svært i starten, men det blev lynhurtigt rigtig godt! Det endte med at blive den bedste og største oplevelse i hendes liv og hun har udviklet sig helt kolosalt! Hun vil gerne afsted igen, og hun er ikke i tvivl om at hun vil rejse alene :)
    Så sørg for at bosætte dig på nogle hostels hvor der er andre unge (backpackere) og ha en bog med dig - så er jeg sikker på at du får en fantastisk tur :) jeg er faktisk lidt misundelig!

    Bliver det for ensomt så kom forbi Firenze - der ankommer jeg om ca. en uge ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Ida, tusind tak for din kommentar, det er virkelig dejligt at høre om andre der på den måde ufrivilligt har rejst alene, og jeg tror virkelig det er den samme erfaring jeg allerede har haft - men nedtur var nu hurtigt overstået :p hehe. Vi har bestilt hostels hjemmefra, men håber det bedste for de næste steder, her sker nemlig ikke så meget, hehe. Bogen går nok ikke, jeg forstår ikke det store italiensk, hehe :p

      Og Firenze er faktisk ikke så loangt fra venedig, som er mit næste stop :p men jeg har en klassekammerat, der arbejder som guide lige udenfor venedig, som har en masse planer, som inkluderer mig - det er det jeg kalder at have et ordenligt netværk! haha.

      og igen, tak for kommentaren, det var meget hjælpsomt alt sammen! :D

      Delete
    2. - og firenze er alligevel ret langt væk fra venedig fandt jeg lige ud af, da jeg så et kort over italien... det med geografien...

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -