22 Jul 2013

Streetstyle fra London part 1 + Rom update

 photo london12_zps775de48f.jpg  photo london11_zps5f5ae912.jpg  photo london10_zps7383fe45.jpg  photo london9_zps5746b2a2.jpg  photo london5_zpsa5ff2c6a.jpg  photo london4_zps4445d7ef.jpg
Jeg er fan af London, og det er ikke kun fordi det er shoppebyen over dem alle, men også fordi der er samlet så meget god stil i en by - jeg siger jer Paris havde ikke halvt så god stil som London! Derfor får i nogle af mine streetstyle-billeder af stilen fra London over to omgange :-)

Jeg er fra den ene dag til den anden gået fra "det er lidt øv at rejse alene" til "det er for fedt!".. På den ene side er det underligt, at mit humør på den måde svinger - men på den anden side, har jeg tidligere tænkt over, hvor lækkert det ville være, at tage alene til varme himmelstrøg, og bare nyde tilværelsen for sig selv. Og det tror jeg faktisk også er rigtig sundt.

Jeg har virkelig været effektiv i går, og alligevel ikke følt noget særligt stress over det. Jeg fik krydset de store attraktioner af, og endda også gået og hygget mig lidt med det, i stedet for bare at få taget billederne som bevis på, at jeg også kommer andre steder end shopping-gaderne!
Jeg fik således set både Forum Romanum, Colloseum, Vertikanet og Sct. Peters kirken - og taget streetstyle af pæntklædte turister fra alverdens lande, og spist pizza og bruchetta til frokost - hold op jeg blev mæt, men de italienere forstår jo at lave god mad - særligt pizza, og jeg har en rygrad som en regnorm åbenbart, for den tallerken blev tømt..

Jeg fik følgende tip af min veninde, som jeg vil give videre, hvis nogen skal til Rom og se Colloseum - stå i kø ved Forum Romanum i stedet for ved selve colloseum! Køen er så meget kortere og billetten er den samme. Hvis du er under 24, så husk at medbring ID, så kan du komme ind super billigt (7,5 euro for tre steder)! Forum Romanum var faktisk min yndlings-attraktion..

Vejret er forresten ret tropisk her i Rom, hvilket betyder at der ca. en gang om dagen kommer et kraftigt regnskyl.. For en gangs skyld begyndte en knap så skummel mand (men alle ældre mænd der henvender sig vil vist altid være lidt skumle, ikke?) at snakke med mig.. Men nu er jeg så lidt klogere på Italien - lidt.. :)

Nu vil jeg ud og tjekke shoppemulighederne ud!

2 kommentarer:

  1. Dejligt at høre at du alligevel har en super god tur selvom alt det andet er sket :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak Karina :) jeg har en dejlig tur :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -