14 Sep 2013

EUCERIN testing

Jeg har nu brugt Eucerins renseserie både morgen og aften i små to uger, og er klar med dommen!

--
Inden jeg vil komme med mine jublende roser vil jeg lige fortælle hvad der bl.a. er sket af andre ting i mit liv, som kan have haft indvirkning på min hud:

* Jeg er startet på CBS igen, efter en god lang sommerferie. Men min sommerferie har på mange måder været travl med undtagelse af de sidste dage op til studiestart, så det var egentlig ikke så hårdt at starte, jeg har jo nogle spændende fag.

* Jeg skal til eksamen på tirsdag og stresser lidt over det, også fordi det er svært at tage sig sammen, når faget er så død hamrende kedeligt "regnskab og økonomistyring"... øv!

* Jeg er midt i en flytning, og er stadig ikke kommet på plads her på Nørrebro.. Men jeg er dog rigtig glad for at bo her.

* Jeg er startet i Fitness, hvor jeg primært går til holdtræningen.

Opsummering i forhold til min hud: Skolerutine: +, Eksamensstress: -, Midt i flytning: -, Fitness: +

Dette er selvfølgelig en meget simpel opridsning, men jeg synes det er vigtigt, at man ikke kun læner sig op af en god renseserie og skyder skylden på ens produkter udelukkende, når man beskriver hvordan ens hud har det.
 photo EUCERIN_zps5b179949.jpg
Og nu til det som indlægget egentlig drejer sig om - min nye renseserie med Eucerin.

UDSEENDE:
Eucerin forhandles kun på apotekerne, og det bærer udseenet også præg af. Det ser klinisk ud, ikke grimt og ikke pænt.. Det er sådanne embalager, som bare er der, fordi cremerne og væskerne jo skal lukkes inde i et eller andet..

DUFT:
Da Eucerin ikke er tilføjet parfume, er duften meget neutral, hvilket jeg til enhver tid foretrækker, når det kommer til produkter der skal gå ind og rense min hud. Nogle gange synes jeg, at produkter, der ikke er tilsat parfume kan få en lidt underlig eller hård lugt, men det er ikke tilfældet med Eucerin.

KONSISTENS:
Rensemælken (billede) er cremet og blød. ansigtscremen er en let creme, som man kan dosere efter behov. Jeg bruger en BB-creme ovenpå, derfor har en lille smugle creme været nok, og fordi den er let, kan det fordeles over hele ansigtet alligevel. scin-tonic, alt-i-en og øjenmakeupfjerneren er i væsker.

VIRKNINGEN:
Da jeg første gang skulle i gang med serien var det første der slog mig, at der ikke var en rensegel. Øv, så skulle jeg bruge en rensemælk, som jeg har haft ret dårlige erfaringer med (den fra Sephora). Jeg fandt dog ud af, at denne skulle skylles væk efter man havde brugt den, og det gjorde hele forskellen! Rensemælken føles så mild på huden, som var det bare creme man fordelte, men at dømme fra vatrondellen virkelig effektiv til at fjerne både make-up og snavs. Når jeg har kørt vatrondellen godt rundt skyller jeg rensemælken af i lunkent vand. Så er det tid til scintonic. Endnu engang lidt påpasselig, da jeg ved min hud nemt blusser op og bliver irriteret af stærke scin tonics. Det er ikke tilfældet med denne, heldigvis. Den fjerner det sidste der måtte være - men oftest er der ikke noget at se på denne vatrondel, da rensemælken har fjernet det hele. Ansigtscremen er det sidste step og ren nydelse - hold op hvor er den lækker ^se konsistens.
Helhed: Efter at have gennemgået disse tre trin er min hud ren og ikke irriteret, og jeg synes ikke kun det er lige efter jeg har brugt produkterne, nej det kan faktisk mærkes hele dagen og når jeg vågner om morgenen også. De urenheder jeg har forsvinder ikke helt, men bliver beroligede, og derfor synes min hud mere ren, synes jeg, det samme er gældende for min tendens til at rødme.

VIL JEG ANBEFALE ANDRE AT INVISTERE I DET?
Både ja og nej. For mig er renseserien perfekt, og jeg har planer om fortsat at købe Eucerin-produkter, når disse løber tør, da de slår både Clinique, REN og Biotherm, som jeg hidtil har været fan af. Men har man meget fedtet hud eller meget stærk acne, vil denne serie nok være for mild til dig.

VIND SERIEN HER - KONKURRENCEN SLUTTER I MORGEN (15/9) KLOKKEN 17!

0 kommentarer:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -