1 Nov 2013

Om at tage smukke billeder

 photo billede1_zps457a29c9.jpg  photo billede8_zps68b860f6.jpg  photo billede3_zpsc9ac3e0b.jpg
Billeder af Emma Line - et uddrag fra "Æstetik i fotografiet"

Da jeg gik i 8. klasse startede jeg med at gå til foto i den lokale ungdomsskole i Vejle. Vi var en stor flok tøser der tog en masse billeder af hinanden, men vi tog også mange smukke billeder i naturen. Noget der står særligt klart i min hukommelse er vores foto-tur til Ribe, hvor vi blev sluppet løs med kameraerne for at knipse en masse gode billeder af. Jeg synes fotograferingen hjalp mig til at se byen i et lidt smukkere perspektiv fordi jeg lagde mærke til al den skønhed der var i de små ting man ofte overser fordi man kun ser det samlede billede. Det fik mig til at sanse mine omgivelser.
Jeg stoppede med at dyrke fotograferingen og sagde farvel til mørkekamrene i forbindelse med, at jeg startede på gymnasiet. Men den dag i dag arbejder jeg som fotograf hos Costume Streetstyle og tager jo mange billeder til bloggen, så interessen er der bestemt stadig. Men jeg ville ønske jeg tog mig tiden til at tage flere dybsindige billeder af små ting i min hverdag.

Alle disse tanker om fotografering kommer af, at jeg på Blogmag i dag udgav en artikel, som Emma Line fra SSORT har skrevet om at se æstetik i fotografier. Jeg synes i skal kigge forbi den HER.

- og synes i forresten ikke hendes billeder er smukke?

2 kommentarer:

  1. Vildt smukke billeder! Jeg ville også ønske, jeg havde flere muligheder for at gå op i det. Det er lidt svært med denne årstid, når jeg er på job, mens det er lyst :-) Jeg må ud i weekenden :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, regnen er sådan en dræber for at kunne fotografere :) jeg ville have været ude og tage streetstyle i dag, men så regnede det selvfølgelig.. man kan ikke planlægge noget som helst når det kommer til at fotografere udenfor på denne årstid.. men intentionerne er der - og dem må man gemme til regnvejret er borte :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -