28 Dec 2013

Året der gik i outfits og begivenheder

 photo aringretdergikioutfits1329_zps021b548e.jpg  photo aringretdergikioutfits1330_zpsc7e03057.jpg  photo aringretdergikioutfits1331_zps760cdd0f.jpg  photo aringretdergikioutfits1332_zpsa285fae0.jpg  photo aringretdergikioutfits1333_zpsf55268c1.jpg  photo aringretdergikioutfits1334_zpseb9aa51b.jpg  photo aringretdergikioutfits1335_zpsb311d2ed.jpg  photo aringretdergikioutfits1336_zps1e89ab6a.jpg  photo aringretdergikioutfits1337_zpseecc948d.jpg  photo aringretdergikioutfits1338_zpse7aef1a0.jpg  photo aringretdergikioutfits1339_zpsec8f3a20.jpgJanuar gik med en masse udsalgsshopping, besøg af Mads og Katrine, jeg var kulturel og afprøvede bl.a. det der kirkekoncert, spiste dejlig mad, fandt ud af, at Rihanna skulle spille til Roskilde (!), var meget upassende at lave en hel outfit-session med gangnam style tema og arbejdet med Blogmag trappede op. - Og nå ja, så var der fashion week, hvor jeg for tredje gang drog afsted med min fotograftjans for Costume Streetstyle, der stadig hed StyleGallery dengang og tog til fantastiske shows - men det hørte i altså mest om i februar..

Øj hvor fik i meget at vide om modeugen i februar, om de shows jeg var blevet inspireret mest af og ikke mindst om mine outfits og mest om andres i form af min streetstyle. Det var første gang jeg deltog i shows til modeugen, og det var en helt særlig oplevelse at prøve, jeg er så fascineret af det, og det inspirerer simpelthen så meget at se det hele live. Februar var også måneden hvor Blogmag blev lanceret, og det var sådan en dejlig forløsning på måneders arbejde med magasinet.

Jeg tog i marts en spontan tur til London med Katrine, hvor vi virkelig fik shoppet meget... Men det var så hyggeligt, London er min yndlingsby fordi den inspirerer så fantastisk meget med sine gamle majestatiske storhedstræk og samtidig er STEDET for fashionistas og kunstneriske sjæle.

april startede eksamenstiden startede hårdt ud, og den stod i denne måned på den hårdeste af dem.

Vi skrev her årets afsluttende projekt i grupper i maj, og jeg havde dannet en ny gruppe. Heldigvis fungerede det så godt, og vi arbejder stadig sammen. Jeg tog til "min historie" med Peter Jensen, og projekt "i år skal være året jeg bliver brun" blev sat igang med bare vinterblege ben, men jeg nød virkelig den tidlige danske sommer med gode veninder. Også på min fødselsdag :)

Juni bød på tidlig sommerferie og gudskelov for det! Der var distortion, og jeg blev hooked. Det blev i denne måned endnu engang besluttet at mig og Katrine skulle på impulsiv ferie! Vi begyndte nemlig at planlægge juli måneds interfly! Derudover var der også Northside, hvor jeg festede en masse og fik taget en masse billeder til Costume Streetstyle også. Det samme på Roskilde - der tog jeg dog mine streetstylebilleder for Soundvenue. Og hold op jeg havde den vildeste tid, det var bestemt ikke min sidste Roskilde Festival. Lige efter festivallen blev jeg kontaktet af Radio24syv, og endte med at komme forbi og være deres mode-ekspert om festivalmoden. Det var sjovt at være i radioen, men ærligt talt var min stemme lidt brugt efter Roskilde.

Juli var store rejse-måned! Vi startede ud i yndlingen London, og jeg er vild med Shoreditch kvarteret. Paris var så smuk, men menneskerne var altså lidt kedeligt klædt... I Barcelona fik Katrine stjålet alt hendes bagage, og besluttede at ende rejsen der.. Men jeg rejste videre selv til Rom, hvor jeg lærte at nyde mit eget selskab.. og at tage tidligt hjem for at undgå de skumle typer der hang ud hvor jeg boede (lige ved siden af den store togstation). Jeg tog videre til Venedig, hvor jeg droppede billed-jagten og i stedet boede hos min klassekammerat, der arbejdede som guide i en by tæt på Venedig i sommeren. Det var så hyggeligt! I Milano fik jeg besøg hjemmefra, og vi havde nogle fantastiske dage.

I august stod den på fashion week og for første gang kunne jeg have æren af at have Katrine med. Det var til dato min fedeste modeuge og kan slet ikke vente til den næste lige nu... August var også måneden hvor min rejsebuddy Benedicte skulle giftes, så jeg var i Vejle for at holde polterabend og var med til hendes smukke bryllup. Det var så fint. Og så kom jeg forresten også i Metroexpress - det var lidt sjovt :)

Hverdagen blev genoptaget for alvor med skolestarten i september. Jeg solgte ud af mit tøj to gange, og det viste sig at være lidt mere besværligt at planlægge end jeg havde forestillet mig.. Men her gik det for alvor op for mig, at jeg kunne gøre helt utrolige køb på loppemarkeder. Jeg havde dertil en svær eksamen, som tog mere tid end den burde have taget fra mig..

1. oktober var det blevet tid til at flytte fra Rødovre til Nørrebro - halleluja! Det endte med, at jeg boede lidt kaotisk i to uger, da vi last minute fandt ud af, at vi skulle være ude af lejligheden 10 hverdage før vi havde opsagt den til.. Men det løste sig alt sammen i sidste ende med lidt hjælp. Jeg havde glemt min kameraoplader i Vejle, og den forsvandt i posten, derfor var jeg lidt udfordret i forhold til at blogge. Men heldigvis kunne Katrine tage lidt billeder af mig, da jeg var forbi Vejle :) Jeg fik fingrene i nogle eksklusive sager, nemlig Stella McCartny strikken og Marc By Marc Jacobs skoene, som er storfavoritter.

I november slog efteråret for alvor til, og jeg afprøvede kassebukser.. Det synes i vist var lidt sjovt, da det er et af årets mest populære indlæg(!). Eksamenstiden kom igen, og opgaveskrivningen startede op. - Og jeg gik efter mange overvejelser fra min kæreste gennem små 2 år i denne måned.

December har været skøn, men spækket med eksamener, som er gået fra opgave til opgave. Men det er da også blevet til julehygge i byen med veninder, jul i tivoli, juleshopping og da jeg afsluttede sidste eksamen blev det tid til at smutte til smukke Bornholm, holde jul på Fyn, bruge tid med familien i Vejle og tage et smut forbi Århus også. Jeg kalder det "Tour de Danmark". Og så er det år snart gået...

Der er sket mange sjove ting i år, men jeg har ikke startet lige så meget nyt op som sidste år. Jeg er heldigvis stadig glad for de ting jeg startede op dengang, og nu fortsætter det ellers bare - men en rutine hverdag bliver det vist aldrig til.. sådan skal det også være.

Jeg går med tanker om noget nyt og spændende for 2014, og jeg håber bare det også bliver et helt fantastisk år.

I hvilken måned synes i forresten outfitsne var bedst?


Følg mig på instagram: @miedina
Følg mig på facebook: /miedinablog

6 kommentarer:

  1. Hvor er det sjovt lige at få opsummeret hvordan dit år er gået :)

    Måske ses vi til januar under modeugen, skal lige have fundet ud af med mand og barn herhjemme :) Hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det var så hyggeligt sidst til Barbara I Gongini.

      Og tak :)

      Delete
  2. Ih, så mange flotte outfit billeder :-) Du har virkelig en alsidig stil :-) Super inspirerende!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, jeg må indrømme, at jeg er glad for at prøve lidt forskelligt af - men godt du synes det er inspirerende :)

      Delete
  3. Den stil. Så flot!
    Er fan af din ide med at lave et indlæg med MANGE af årets tidligere outfits (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe, ja, man må sige billedmængden i dette indlæg er rekordhøjt :P Men så er de samlet!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -