13 Dec 2013

Det der gør mig allermest usikker

 photo 20131209-DSC_0516_zps4f84a897.jpg
I dag bliver det personligt, og netop emnet om uren hud er noget jeg har skulle samle mig lidt mod til at skrive om. For gid jeg kunne lave dette som et tilbageblik om dengang jeg var teenager og havde uren hud. Men fakta er, at det for mig stadig er en byrde - mest af alt for min selvtillid, også når jeg har make-up på. På billedet har jeg BB-creme på...


Og dette siger jeg med lidt dårlig samvittighed overfor de af jer der døjer med akne, og i må endelig ikke tage dette indlæg som en måde jeg ser andre mennesker med bumser på, men udelukkende noget jeg selv føler.


Sagen er den, at det drejer sig om lidt spots her og der, og formodentligt er det ikke noget folk lægger mærke til på samme måde som jeg selv gør det. Men netop det at jeg ser det, er min store brist på selvtilliden. Jeg kan ikke lade være med at tænke, at mennesker omkring mig må stirre sig blinde på mine bumser, som jeg selv gør det, når jeg står foran et spejl. At mine tanker går sådan, påvirker min selvsikkerhed, og jeg er ked af, at det skal være en så overfladisk ting. Men jeg er ovre mine teenageår, så nu burde de forsvinde, ikke?


Jeg har prøvet en masse, men hver gang fundet frem til, at det kun gjorde min hud tør, men ikke hjalp på mine urenheder - og så stod jeg jo med to problemer i stedet for et..


Min læge fortalte mig, at når man havde bumser så mildt og overfladisk, som jeg har, så kan man ikke regne med at produkter virker i samme grad, som hvis man har akne - men det hjalp mig jo ikke videre.


Lige som jeg troede løbet var kørt, fandt jeg på Rikke Krøgers blog, et indlæg om frugtsyrebehandling. Behandlingen er ikke kirurgisk, men går dybere ind end en almindelig ansigtsmaske eller lignende (mere om det senere). Jeg kunne relatere meget til de ting Rikke har skrevet om sin hud på bloggen, så jeg var ivrig efter at afprøve behandlingen. Eftersom Rikke ikke var tilfreds med den klinik hun havde været på startede jeg min egen research. Sagen er den, at jeg nu har besluttet mig for at få lavet behandlingen hos Amalieklinikken, som drives af læger fra rigshospitalet, og generelt virker som en troværdig og professionel klinik. Jeg er netop kommet hjem fra en behandling, og jeg glæder mig til at dele oplevelsen med jer en af de kommende dage.


Det jeg med dette indlæg egentlig ville sætte fokus på er hvor stor en påvirkning udseendesmæssige ting kan have på selvtilliden.


Har i nogle ting ved jeres udseende, der gør jer usikre?

5 kommentarer:


  1. Kig forbi bloggen og deltag i min super fede jule give-away
    Der er 4 stk. FLASH UP på højkant :D

    http://www.fashionbysterup.dk/2013/12/den-fedeste-jule-give-away.html

    ReplyDelete
  2. Vildt sejt at du tør tage emnet op. Jeg er selv forfærdelig ked af mine små bryster, da jeg synes det gør mig mindre kvindelig..
    Kh. Louise

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak Louise. Jeg er ked af at høre at dine brysters størrelse giver dig den følelse.

      Delete
  3. Jeg døjer desværre også med uren hud, og føler jeg har prøvet det hele.. hvor meget koster frugtsyrebehandlingen?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh ja, det er en jungle at finde det der virker for en med alle de behandlinger der findes. Jeg får 5 behandlinger. Hos amalieklinikken tager de 3000 for alle 5, så det er meget normal stk.-pris for ansigtsbehandlinger - men når der skal 3-5 behandlinger til bliver det selvfølgelig lidt dyrt.. men so far er jeg virkelig positiv over behandlingen.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -