17 Feb 2014

DAGLIG RUTINE MELLEM FRUGTSYREBEHANDLINGERNE



Som i måske ved, går jeg til ansigtsbehandlinger inde på Amalieklinikken for at få syre i hovedet? Jeg er 4 ud af 5 behandlinger henne. Det er gået op og ned. I en lang periode var jeg ovenud lykkelig, min hud var SÅ ren, men lige pludselig fik jeg i en lille uges tid det værste udbrud af bumser, som fik mig til at hade behandlingen rigtig meget. Men heldigvis gik det væk igen, og nu har det været væk i en måneds tid, så jeg er klar til at kunne opdatere med lidt mere positivitet. Behandlingen har nedtonet min urene hud på det tidspunkt af året den er værst, men også gjort min hud meget mere jævn, blød og ikke mindst givet rigtig meget glød.

Behandlingen er dog ikke en enkeltstående ting, men jeg tager behandlingskuren sammen med en fast rutine med produkter fra iS Clinical plus det løse, som jeg vil gennemgå slavisk her:

La Roche-Posay solcremen: Eftersom ens hun er blevet "slebet" lidt med behandlingen er den særligt følsom i dagene efter. Jeg købte derfor straks efter 1. behandling denne solcreme fra La Roche-Posay med høj solfaktor til at beskytte med.

Elisabeth Arden 8 hour cream, skin protectant: Efter behandlingen har huden brug for meget fugt, derfor er jeg begyndt at bruge min 8 hour til næsen, hvor jeg synes jeg er særligt ramt af tørheden.

iS Clinical Cleansing Complex: En rensegel der skummer mindre end hvad jeg har været vandt til - men som jeg til gengæld kan mærke går ind og renser min hud grundigt men mildt. Efter jeg har brugt den er det som om min hud suger mine produkter rigtig godt til sig.

iS Clinical Hydra Cool Serum: Jeg bruger denne serum om aftenen inden jeg går i seng sammen med Active serum. Jeg bruger denne først, da den er lettest og fordele pga. den gele-lignende konsistens. Den er helende og kølende, og føles så rar på huden. Den skulle efter sigende også være god at bruge på følsomme områder efter barbering, men det synes jeg altså den er lidt for dyr til, så det har jeg ikke afprøvet :)

iS Clinical Active Serum: Denne serum går ind og forbedrer huden ved at mindske pigmentering, fine linjer, forfiner teksturen, lysner huden og ikke mindst bekæmper den også bumserne. Dette synes jeg klart at mærke 

iS Clinical Pro-Heal Serum: Efter jeg har været i bad om morgenen bruger jeg denne serum, som er rig på antioxidanter. Det skyldes bl.a. at 15% er C-vitamin og sammen med andre vitaminer, olier og jeg skal komme efter jer har den også en anti-aging effekt.

Dertil bruger jeg min sædvanelige dagcreme...

Kan jeg se anti-aging effekten, nej ikke ligefrem... men er det skørt, at kunne lide tanken om, at den er der alligevel? Well, well, well, noget jeg til gengæld kan se er, at min hud har fornyet sig i løbet af behandlingsperioden, og det er jeg sikker på, at min faste renserutine har hjulpet på.

Jeg har i mange år brugt rigtig gode og ikke mindst dyre renseserier, men det er første gang, jeg vælger en klinisk form, der ikke kan købes i Matas. Jeg vil helt klart sige, at det har været den rutine der har hjulpet mig mest, men her skal man selvfølgelig også tage i betragtning, at jeg samtidig har fået mine syrebehandlinger.

Følg mig på instagram: @miedina
Følg mig på facebook: /miedinablog

0 kommentarer:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -