3 Mar 2014

TIPS TIL SUCCES PÅ TØJMARKEDET


 Jeg skal sælge på Fashion Hunters igen, fordi det er det loppemarked jeg har bedst erfaring med :) Her kommer en helt masse piger, på jagt efter det gode loppefund. Og med alle mine high street varer var der mange, der fik gjort sig nogle rigtig billige køb sidst - men jeg tjente også rigtig godt på det i sidste ende.

Jeg endte dog med at tage alt for meget med, så når jeg denne gang udvælger hvad der skal med, har jeg tænkt mig at sortere det jeg har liggende sådan her:

Dette skal vælges fra:
  • Tøj der er blevet for vasket eller for slidt på andre måder.
  • Bukser - særligt skinny jeans sælger sygt dårligt, fordi det skal man prøve - og man skal have alt tøjet af for at prøve dem..
  • Basis jersey varer. Det er bare lidt kedeligt, og folk kommer for at gøre unikke fund.
  • Det der er meget vinterpræget
  • Godt brugte sko.

Men jeg skal selvfølgelig ikke bare sælge rester fra sidst, nej der skal tilføjes således at halvdelen af det jeg tager med, er nogle af de ting jeg har hængende fremme, og ikke havde med sidst:

Dette skal vælges til:
  • Ting der har loose fit (man behøver ikke prøve det, men ved det sidder godt)
  • Jakker - fordi de solgte rigtig godt sidst.
  • Nederdele og kjoler - det er marts og foråret er over os - folk vil have noget de kan få brugt nu og her.
  • Ting der glimter og har flotte farver - fanger opmærksomhed.
  • Ting i lækre kvaliteter og teksturer.
  • Sorte ting - "det sorte hjørne" var altid fyldt med mennesker sidst..
  • Nye ting, jeg aldrig har gået i.
  • Tasker og smykker
- Tænk på hvad du selv vil gå efter når du shopper på loppemarkeder. En hvid t-shirt med sort print? nej vel...

Sådan skal min bod se ud
Jeg synes, at det er vigtigt at fremstille tingene pænt, tænk gerne over, at det skal se flot ud når det hænger.
Husk tøjstativer - ligger tøjet på bordet, ser man kun den øverste. Opstil smykkerne flot. Sidst havde jeg en masse smykkestativer og små bakker med til at udstille det på. Til taskerne er en stumptjener pæn (men jeg har dog ikke sådan en...)

Jeg vil have disse "temaer" fordelt på 3 tøjstativer:
  • Det sorte hjørne (sorteret således at det der har stropper og er kortest er forrest for at give harmoni)
  • Kjoler
  • Skjorter

  • Toppe/T-shirts
  • Striktrøjer
  • Jakker

  • Nederdele
  • Shorts
  • Bukser

Alle stativer skal sorteres således, at farverne går i overgang med hinanden så vidt som muligt, så det ser mest muligt harmonisk ud, i en bod med rigtig meget tøj.


Har i nogensinde solgt ud på et loppemarked før? Og har i i så fald nogle gode råd?

- og ses vi d. 15. marts i Nørrebrohallen?

Følg mig på instagram: @miedina
Følg mig på facebook: /miedinablog
Følg mig på Bloglovin'

0 kommentarer:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -