6 Aug 2014

FROM WHERE I STAND: WALI MOHAMMED BARRECH SS15

Alle billeder er taget af mig.

Jeg ankom i går aftes til en lidt atypisk show-location, nemlig en parkeringskælder. Men sagen er den, at jeg, efter at have set Wali Mohammed Barrechs sidste to sæsoner, faktisk lidt forventede denne form for show. Og det var da også derfor, at showet var et must see. De sidste to sæsoner har for mig været ren showværdi, men denne gang havde Wali taget sine designs til et mere kommercielt niveau... brugbart, om man vil. Han har taget udgangspunkt i hans signatur, der har refferencer til Japan og denne gang bragt et urbant og sportsligt udtryk ind på .

Wali viste et højt niveau af materiale-sammensætning med en kombination af bl.a. regntøjsoverflader, neopren og skum, som tilsammen skabte et coolt strukturelt look. Walis flimrende print gik igen, hvilket har givet ham en særlig signatur til hans designs (se særligt hans flotte taskerne). Primærfarverne rød, gul og blå tilsat en metallisk sølv skabte en fantastisk farvepalette og statement-værdi. Selve showet var også en fantastisk performance. Selvom jeg egentlig ikke ved om mørkelægningen under catwalken var planlagt, så var det cool. Biler kom kørende ind og der blev gjort brug af tåge og regn, som understregede kollektionen.

Alt i alt vil jeg give et kæmpe heads up til Wali Mohammed Barrech, og håber at han snart får et mere etableret navn på den danske modescene - for det fortjener han altså.

Følg mig på instagram: @miedina
Følg mig på facebook: /miedinablog
Følg mig på Bloglovin

0 kommentarer:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -