7 Dec 2014

ET NYT KAPITEL FOR MIG I DET NYE ÅR


I var faktisk et par stykker, der gættede på at jeg skulle på udveksling, og der må jeg skuffe, i kommer ikke til at følge med i eksotisk tid med udveksling til januar.

Sagen er den, at jeg stopper med at arbejde hos buzzanova. Den erfaring jeg har fået der er guld værd og jeg har lært så meget, som jeg er uendeligt taknemmelig for. Men tiden ville, at jeg skulle noget nyt, og jeg er derfor ved at runde det allersidste af derinde.

Det er en sjov ting med karriere og hvor ens veje leder én hen. Jeg har, som mange andre nok også har, været i tvivl om hvad jeg ville. Det er jo nervepirrende at gå efter en karriere indenfor noget, som man reelt set ikke ved, om man vil elske at arbejde med resten af ens arbejdsliv. For mig har reklamebranchen altid været en branche, som har fascineret mig. Da jeg gik i folkeskole og for første gang rigtigt skulle tage stilling til, hvad jeg ville i forbindelse med vores erhvervspraktiv, valgte jeg faktisk også et reklamebureau. Ja, jeg snakker om dengang man havde en uges praktik... Siden da har den branche bare været noget, jeg på en eller anden måde er faldet tilbage på. Det viser sig jo også i forbindelse med mit studievalg og et arbejde på bureau, altså buzzanova. Jeg tror fascinationen bunder i en forestilling om, at der altid vil være en rigtig god dynamik imellem noget analytisk, akademisk og noget meget kreativt. Det er også en branche hvor der konstant sker ændringer, så man altid kan lære nyt. Derfor valgte jeg at søge ind hos et reklamebureau i forbindelse med min praktik på studiet, da det gav mig en unik mulighed for at arbejde der fuld tid. Denne gang i tre måneder. Jeg stilede højt og søgte ind hos et meget populært et af slagsen, nemlig Zupa, som er et af de klart bedste og mest anerkendte i København. Som i nok kan fornemme, så fik jeg det og starer til januar. Jeg kunne ikke være mere tilfreds. Jeg er egentlig bare taknemmelig for og stolt over, at det lykkes for mig.

Det er som sagt nervepirrende at gå ind til, jeg vidste hvad jeg havde, men ved ikke hvad jeg går ind til. Men når alt kommer til alt er jeg nu ikke så bange for, at det vil gå galt, for jeg synes virkelig, de virker som nogle enormt åbne og oprigtigt rare mennesker, og det er for mig lige sådan rammerne skal være.

Jeg bliver ofte spurgt hvordan jeg fik jobbet hos buzzanova, så jeg vil også lige fortælle historien om hvordan jeg kom ind hos Zupa. Here we go..

Jeg er medlem af en interesseorganisation ved navn UngKom, som er en del af Dansk Kommunikationsforening. Den er rettet imod "kommunikatører" under uddannelse og dem som er nyuddannede. Jeg havde ikke deltaget i deres arrangementer i en længere periode, men faldt tilfældigt over deres arrangement om personlig branding. Jeg tænkte det kunne være spændende at tage til eftersom jeg jo planlagde at søge praktiksted, og der skulle jeg jo ud og "brande mig selv". Jeg havde ikke lagt nærmere interesse i stedet det blev afholdt andet end adressen, men fandt så ud af, at det var hos Zupa. Jeg var med det samme draget af atmosfæren i deres seriøst lækre kontor(!). Efter arrangementet faldt jeg kort i snak med en pige, som arbejdede der. Det viste sig, at hun læste kandidaten af min uddannelse. Hun havde i sin tid været i praktik hos Zupa og var blevet der efterfølgende. Hun fortalte mig, at man kunne præge det rigtig meget selv, for hvis der er noget jeg var bange for var det, at gå fra at have en del ansvar til ikke at have noget overhovedet. Alt i alt var jeg vildt positiv over det og hun gav mig e-mail-adressen på deres COO. Jeg brugte den næste uge på at opdatere mit CV og skrive en ansøgning. Med hensyn til CV tog jeg faktisk forbi CBS' "Career Gate" to gange, hvor man kan få lynrådgivning, hvis man ikke lige er i god tid og bestiller en rigtig konsultation. Jeg fik nogle rigtig gode og brugbare tricks, som jeg så selv fortolkede lidt på. Hvis nogle er interesseret i tips til sådan noget må i endelig sige til. Jeg sendte ansøgningen afsted - uopfordret vel at mærke. Jeg sendte den om aftenen men alligevel fik jeg en mail under to timer efter. Jeg skulle til samtale. Mine roomies ved, at jeg var ret glad den aften... Dagen kom hvor jeg skulle til samtale. Heldigvis gik det fint, sådan meget stille og roligt. De var nogle super venlige mennesker, så jeg følte mig egentlig meget tilpas og talte bare frit, som det faldt mig ind. Da vi var færdige med at snakke fik jeg at vide at jeg bare skulle kontakte dem, om jeg var interesseret. Det kom lidt som en overraskelse for mig. Men det var jo kun godt. Jeg forhandlede lige lidt og så var det ellers sådan det skulle være. Jeg tog ind forbi til en kort samtale omkring hvad der skulle ske, hvordan vi gjorde med kontrakten og sådan noget.

Jeg kommer til at arbejde med mange forskellige ting, og eftersom jeg selv kan præge det, synes jeg faktisk det giver mest mening at give jer indblik i efter jeg er startet op.



Jeg kommer jo til at have det, der svarer til et fuldtidsjob i den næste periode. Jeg har rigtig gode ambitioner om, at jeg vil tage outfitbilleder i weekenden og blive bedre til at planlægge min blogging, således at jeg blogger i aftentimerne og udgiver det inden jeg tager på arbejde om morgenen. For mig handler det om, at sætte mål for, hvordan det skal hænge sammen, og jeg tror virkelig på, at det sagtens kan gå. Måske jeg endda inddrager lidt af livet på et full service reklamebureau her på bloggen, hvis i er interesserede? Man kan jo sige, at det kommer til at blive en rigtig stor del af min hverdag.

Sikke en smøre jeg fik skrevet.. Det korte af det hele er jo bare, at jeg glæder mig til det nye kapitel i mit liv og håber i vil følge med.

2 kommentarer:

  1. Hold op hvor er det sejt gået, du fortjener det. Jeg synes det ville være vildt spændende at høre mere om! Jeg har sabatår lige nu og overvejer selv at søge en uddannelse med marketing/kommunikation. Det kunne være vildt spændende at høre mere om verdenen indenfor reklamebureauets mure!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusind tak Tina! Jeg glæder mig til at give et lille indblik i det her på bloggen :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -