10 Jan 2015

NYE BEGYNDELSER

Mit nye skrivebord med "velkommen til" blomster og ikke mindre end to computere.. :)
 Jeg lever. Hvis der altså skulle have opstået tvivl om det fakta efter denne omgang stilhed. Jeg ved ikke hvornår, jeg sidst bare har ladet bloggen sove hen i en hel uge. Det har naturligvis sine årsager, og der er selvfølgelig også sket en masse ting, som jeg vil gøre mit forsøg på at samle op på her. Jeg er for det første startet op hos Zupa i tirsdags. Det gjorde jeg lige efter en eksamen, der skulle svedes ud mandag eftermiddag. Eksamen gik som den gjorde, og jeg håber på det bedste. Men en eksamen er hvad det er, opstarten hos Zupa har nemlig taget en del hårdere på mig. Jeg har i bund og grund bare taget det som det nu engang kom, og nok ikke troet det var så trættende, som det er. De to dage hvor jeg kom hjem efter arbejde uden planer, har jeg egentlig bare været træt og mættet for at producere noget som helst hertil, der bare gav lidt mening for mig. Jeg føler dog ikke det er arbejdsmængden, der har kørt mig ned, for det har været stille og roligt i denne første uge, og folk har taget godt imod mig - så det er bestemt heller ikke det. Den manglende energi skyldes nok, at jeg har brugt det hele på de mange nye indtryk, de mange nye mennesker og på at prøve og finde hoved og hale i hvilke rutiner, roller osv. der eksisterer. Men sådan noget må man vel også forvente, når man starter op et nyt sted.

Folk er både virkelig søde og dygtige hos Zupa. Som i virkelig, virkelig dygtige. Jeg har primært været en del af en kreativ konceptudvikling til en topvirksomhed i Danmark, som skal holde et større arrangement. Jeg ville ønske jeg kunne sige, at jeg bare shinede løs og imponerede helt vildt. Men sandheden er, at jeg prøver, og de tager rigtig pænt imod mine små input. Men de er bare så mega erfarne, at det udfordrer mig og intimiderer mig på en sådan måde, at jeg bliver usikker på om jeg er dygtig nok eller kreativ nok. Og selvom det er skide hårdt, så tror jeg faktisk, at det er vildt godt for mig - lige det spark jeg havde brug for. For jeg lærer virkelig meget i den proces hvor jeg bliver udfordret både intellektuelt og kreativt. Det er sjovere at være i tryghedsboblen, hvor det hele går let og ligetil. Men tryghed er  nok også den allerstørste dræber for kreativt drive, og jeg sætter pris på at jeg nu har mulighed for at lære fra de bedste af de bedste.
Dør snart af koffeinchok. Aldrig før har jeg fået så god kaffe. Jeg kan nu kalde mig selv for vaske ægte barista, eller noget deromkring.

0 kommentarer:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -