13 Jan 2015

OM AT DELE UD AF SIN PERSONLIGHED ONLINE

Ja, jeg står normalt midt i trafikken og snakker i telefon.... business as usual

Som blogger bruger jeg af og til tid på, at tænke over hvordan jeg fremstår herinde i mit lille cyberhjem. - Ja, det kan virke ret fjollet at gå og tænke over hvordan, jeg som "Mie Dina" skal fremtræde som en eller anden online personlighed. Skal jeg være ærlig, så må jeg også indrømme, at det er lidt af et "indre dilemma" af og til. For sagen er den, at jeg virkelig gerne vil dele ud af en masse personlighed (uden at skrive en hel dagbog) og samtidig gerne vil holde dele af mit privatliv privat. I mit forsøg på at ramme denne gylde middelvej opstår dilemmaet. Det er her, jeg ind imellem gerne vil under overfladen med oprigtige og ærlige indlæg. Samtidig vil jeg også gerne værge om nogle emner, der for mig bliver for personligt til at ligge offentligt tilgængeligt. Det er en balancegang, når jeg mest af alt gerne vil være tilstedeværende. Når jeg vel og mærket har noget på hjertet. I hører f.eks. nærmest aldrig om mine tanker om kærlighed, religiøse emner eller politiske holdninger... og på den anden side så kan mit kærlighedsliv komprimeres til den materialistiske af slagsen, som jeg føler for en Ganni-jakke... spøg til side.

Jeg er af den overbevisning, at mine indlæg bliver mest tilstedeværende, når jeg skriver om ting, jeg rent faktisk er tryg ved kommer ind i cyberspace - og på det seneste synes jeg også, at jeg har turdet lidt mere end normalt. Og så tror jeg egentlig heller ikke i decideret hungrer efter at vide ALT - det kan jo hurtig blive en lang og uinspirerende roman. I mange tilfælde nyder jeg jo også det, som er helt ukompliceret. Såsom nye sko, gode fund, pæne billeder eller hverdagsstil. Og de simple indlæg vil altid være en del af bloggen, det er jo også et lille (forhåbentligt) inspirationsforum. Men jeg vil gerne kombinere mine simple billedbårne indlæg med disse spøjse "jeg-taler-lige-løst-og-fast-med-mig-selv-indlæg". Og så må jeg se om i bliver hængende - jeg krydser fingre.

Forresten er det ikke helt uden grund, at jeg snakker personlighed i dag. Jeg løfter nemlig snart sløret for noget lidt vildt!

4 kommentarer:

  1. Hej skønne Mie Dina

    Jeg forstår dit dilemma - har haft samme tanke tidligere. Men jeg er kommet frem til at vi bliver nød til at kunne "mærke hinanden" - for ellers siver tingene ligesom ikke helt ind og relationen opstår i bund og grund ikke.

    Jeg er derfor stor fan af, at du vil have flere af dine spøjse indlæg: "jeg-taler-lige-løst-og-fast-med-mig-selv-indlæg" med.

    Jeg bliver UDEN tvivl hængende. :-)

    Og nu er jeg jo den MEGET nysgerrige type, så er da helt vildt spændt på at høre nærmere om det der noget, som er lidt vildt!

    Bedste hilsner
    Anne

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej Anne - jeg er simpelthen så enig med dig. Relationen er nemlig nøglen til et godt blogger-læser forhold. Og TAK fordi du støtter mig i mine spøjse indlæg!

      - Jeg har afsløret det vilde på facebook-siden i dag btw. ;)

      Delete
  2. Syntes det er så fint, at man også lige får et indblik i bloggeren bag :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. YES! Så det er ikke alle der "kun kigger billeder" ;-)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -