11 Mar 2015

TANKESTRØM OM AT FØLE SIG INTETSIGENDE

Jeg er frustreret over min egen blog for tiden. Jeg hader den faktisk. De seneste indlæg har i mine øjne været ret intetsigende. Okay, billederne er egentlig gode nok, hvis jeg lige må have lov til at rose mit blogværk lidt inden jeg skyder det ned igen. For indholdet er hult og tomt. Jeg vil så gerne spytte lidt givende indhold ud hver dag. Eller det er mit ideal at gøre. Med givende indhold tænker jeg på at gøre mine små observationer levende og sigende. Ikke på den der overambitiøse måde, men mere det at gøre hverdagssituationer til noget fint eller finurligt eller endnu bedre: lidt skægt. Det er mit ideal. Jeg vil slå fast, at jeg ikke går efter, at jeg altid skal skrive om højtflyvende emner. Så jeg prøver at sige, at de tanker jeg gør mig ikke er overambitiøse, som jeg ser det. Med det sagt finder jeg alligevel mig selv i dette ordstop. Det gør mig lidt frustreret, fordi det får mig til at tænke, at jeg måske bare er den der stereotyp af en modeblogger.. Hende der den overfladiske der ikke går op i andet end lækre billeder af sig selv - og har det for lækkert over det. Og her vil jeg lige hurtigt pointere, at det er et stereotyp-billede jeg har oplevet - ikke sådan jeg selv oplevet bloglandskabet. Der er så mange dygtige powertøser derude! Nå tilbage til emnet. Jeg tvivler på, om jeg er dygtig nok til det her. Eller endnu værre: uinteressant.

Jeg bruger meget energi i min hverdag på at være på - på at skrive nogle ambitiøse tekster, at tænke koncepter, at forberede oplæg, at læse og genlæse, at skabe noget og ikke mindst på at suge læring til mig. Og så kan tankevirksomheden bare være opbrugt når dagen er omme. Så har jeg mest lyst til at se en eller anden ligegyldig serie på netflix, snakke med mine roomies eller i telefon med en-eller-anden.. I ved, bare slappe af og sætte produktionen på pause. Men hvis jeg bare vil prise de små ting i bloggens “hygge-format”, hvorfor kan jeg så ikke tage mig den lille tænkepause det er til at få et indlæg formuleret? Ud over trætheden kan det måske være usikkerhed og tanken om, at mit indhold faktisk når ud til et publikum, som sidder klar til at dømme mig ud fra dette.

Det hele er bare lidt fjollet og “tag-dig-sammen-og-stop-med-at-brokke-dig-over-din-egen-selvmedlidenheds-agtigt”. Ja det er et ord nu. Jeg havde blot brug for at lukke en fuldstændig uredigeret version af mine tanker ud, og sige fuck det - sådan her tænker jeg altså. Usammenhængende og kaotisk. Jeg vil nok mest af alt have jer til at forstå, at jeg virkelig gerne vil forbedre det her rod, som bloggens indhold er lige nu. Og om det bliver i hjerneblødninger som denne eller mere gennemtænkt form, ja det må vi lige se på. :o)

1 kommentarer:

  1. Jeg kan bare sige at det biled af dig med den kjole på, er super godt, den klær dig 100% superb.
    Hilsen Rene

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -