19 Mar 2015

UNGDOMSBEKENDELSER - OM AT VÆRE EN NØRDET HESTEPIGE


Jeg har de seneste dage været tvunget ud i livet uden min computer. Og jeg skal hilse og sige, at det har været lidt af en prøvelse for en computerholic som mig. Det er utroligt, som jeg har udviklet et afhængighedsforhold til den tingest.

Min afhængighed går faktisk langt tilbage til dengang, en computer var noget ret nyt i min familie. Dengang nettet var noget man tilkoblede sig til via telefonstikket. Ja, så gammel er jeg. Nåmenaltså. Lad os få pinlighederne på bordet. Da jeg var ung, var jeg ret nørdet og så var jeg også ridepige. De to ting går fint i spænd, skal jeg love jer for. Jeg fik nemlig lavet mig min egen lille hesteside... Det var både nørdet og tøset på en og samme tid, så jeg holdt siden strengt hemmelig for mine venner. Den hed noget så forfærdeligt som Net-ponzer-her. Åh Gud. Jeg havde bygget den op af nogle iframes og lært at lege med mit daværende fotoprogram, så jeg kunne klippe heste sammen i bedste kollage-stil! Så værs'go, i har hermed evig mobbe-rettighed.

Jeg fik senere en anonym dagbog på nettet, hvor alle mine teenagetanker kunne komme ud og nu altså bloggen.

Det har altid fascineret mig at skabe noget online, at skabe mit eget lille rum på nettet. Jeg tror det har indgroet sig i mig og den skabertrang er en del af hvem jeg er - iblandt så mange andre ting. Og dette indlæg er for mig både en pinlig selverkendelse af min nørdede person og heste-tiden, og så er det også en påmindelse om, at stå ved hvem man er og hvad man gør. Stå ved hvordan de ting man foretager sig gennem hele livet former en person. Og de der pinligheder - ja - de kan faktisk også bære noget godt med sig.

2 kommentarer:

  1. Jeg havde en pony på net-ponzer-her!!! Hvor er det bare tilfældigt og mega sjovt det her. Jeg vidste ikke du stod bag den. Du gjorde det også godt med din netpony side.

    Knus Line fra Odense

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det er sjovt det her - og pinligt! haha!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -