29 Apr 2015

TEST // AVÈNE PRODUKTER TIL SENSITIV HUD

Nu har jeg afprøvet Avène i tre uger, og er nu klar til at give serien dommen. Og hvorfor ikke ødelægge spændingen ved at afsløre, at jeg er ganske begejstret?

Avène bliver lavet på en, åbenbart, ret særlig form for kildevand, som findes i Cavennerne i Sydfrankrig. Jeg har læst mig til, at netop det vand er ret fantastisk fordi det bakteriemæssigt er rent og samtidig indeholder hudplejende elementer. Om det er vandet fra Sydfrankrig eller nogle kloge laboranters skyld, det vil jeg ikke gøre mig klog på. Lad os i stedet tage produkterne en for en:

Først var jeg lidt ærgerlig over, at serien ikke indeholdt en rensesæbe, da det er svært for mig at stole på at en vatrondel og noget rensevand kan komme til bunds. Men Avène Micellar Lotion var en stor success. Hvis jeg gik i bad med makeup og grundigt skyllede ansigtet med hænderne, så oplevede jeg, at vatrondellen var ganske farvet efter badet. Og så meget makeup vil jeg ikke mene jeg går med. Det er uden tvivl den bedste rensevand, jeg har prøvet. Og det siger jeg med hånden på hjertet.

Efter mit ansigt er renset bruger jeg Avène Skin Recovery Cream, som har en lækker konsistens og efterlader huden gennemfugtet men ikke fedtet. Den går ind og modvirker irritation i huden og jeg synes den er ret ideel til min sarte hud, som jeg dagligt udsætter for barsk byluft og temperaturskift. Min hud føles balanceret, om man vil.

Og vi kommer ikke udenom det. Et opråb om at bruge solfaktor i denne tid. For selvom Avène Sun Reflexe SPF50+ måske er ret høj faktor, så er den virkelig et must til de sarte og udsatte områder. Jeg bruger den på næsen, kinderne og nogle gange øjenområdet. Den er virkelig en perle og har givet mig mulighed for at pege fingre af Lamia, når hun bliver solbrændt, efter vi har siddet ude - og hun vel at mærke nægter, at tage solcreme på :-)

Avène Termalkildevand er den der ekstra luksus i hverdagen, som jeg må indrømme at være blevet ganske glad for. Den sprayes på huden, hvor den har en afslappende effekt. Jeg bruger den når min hud er irriteret - for eksempel af varme, kløe eller fordi jeg føler lidt fugt kunne være veltrængt.

Jeg har også testet kropscremen Avène Cold Cream Body Lotion, som har givet god fugt uden at fedte. For mig er det ret vigtigt, at en kropscreme trænger hurtigt ind, så man ikke skal gå der og vente på, at den tørrer ind. Som jeg lidt synes jeg gør med min ellers elskede Nivea-creme.

Husk, at i kan nå at deltage i min konkurrence om en serie Avène indtil på søndag d. 3. maj. Pøj pøj :-)

Indlæg i samarbejde med Avène

0 kommentarer:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -