8 Apr 2015

TRENDFORVIRRING I MODELAND ANNO 2015?

Jeg var too cool for school i 90'erne.


Som modeblogger forventes det vel lidt, at jeg er spot on med de nyeste trends. Men faktisk tager jeg lidt afstand fra trends i traditionel forstand. Jeg ser det som upersonligt, objektivt og ikke mindst som uoverskueligt. Jeg mener bare, der er altid så mange trends ifølge designere, magasiner osv. De prøver at få deres interesser på dagsordenen. Selve menningsdannelsen der sker, når trend skabes, er noget jeg synes er ret interessant. Og anledningen til at jeg snakker trends i dag er faktisk, at Tic Tac har sat fokus på tidens trends. Og ingen tvivl om, at det er sjovt at se, hvor markant nogle trends virkelig har sat sig og blevet et symbol på en hel periode (apropos charmefyren her). Jeg synes det er vigtigt, at de trends jeg tager til mig afspejler mig. Det er et billede af min stil. Den måde jeg i hverdagen kan udtrykke mig visuelt. Outfits er det der lille bitte udtryk jeg bl.a. kan give mine omgivelser. Jeg vil gerne bruge den chance til at udtrykke mig.

Faktisk er netop dette blevet taget op i modeland for tiden. Og når det amerikanske Vogues chefredaktør, Anna Wintour, udtaler sig om "the rise of individuality", kan man så sige, at modeland er forvirret. Eller i mine øjne ret fornuftige. Det siger på en måde, at moden lige nu ikke kan dikteres. At mode er blevet ens personlige udtryk. Når man lever i en verden, der er meget kompleks, og man ikke kan være allestedsnærværende. Har man så brug for at tage kontrollen over garderoben, sit personlige udtryk og være i kontrol på den front? Jeg synes i hvert tilfælde det er en debat, der er helt utrolig spændende at følge.

Nu må jeg hellere bløde lidt op, for selvfølgelig bliver jeg inspireret af alverdens ting. Men det er et sammensurium, der altsammen er med til at skabe, den jeg er - og det min stil er. Det er, i mine øjne, det smukkeste aspekt ved mode. At det ikke er mode, men personlig stil.

Hvad tror I? Er det individuel stil der er fresh lige nu? Eller hvad ser i som den store trend pt?

Ps. har I husket at deltage i konkurrencen om et halvt års forbrug af Tic Tac? Hvis ikke kan i stadig nå det lige her.

I samarbejde med Tic Tac

0 kommentarer:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -