27 Jul 2015

BRYLLUP PÅ FÆRØERNE // STINE GOYA KJOLEN




STINE GOYA kjole - BOOHOO stiletter

I lørdags stod den på bryllup hos Lis, som bor heroppe på Færøerne. I den forbindelse havde jeg anskaffet mig den smukkeste Stine Goya Kjole til formålet. Den er inspireret af afrikanske stammer, og jeg er helt tosset med farvekombinationen og de smukke guld-detaljer.

Min lille flok af danske veninder og jeg var noget spændt på hvordan det ville gå til med sådan et bryllup. Det var bestemt ikke et lille et af slagsen, da der kom 140 mennesker. På Færøerne holder de heller ikke reception efter kirken, men i stedet åbent hus dagen efter. Ja, det står faktisk i avisen. Så i princippet kan alle komme. Det er meget fint, men vist også kun noget man kan gøre heroppe. I hovedstaden Tórshavn, bor der nemlig kun 18.000 indbyggere. Jeg tænker scenariet i København ville være en magnet for hjemløse. Nå, men dem er der vist ikke mange af heroppe - hvis der overhovedet er nogle.

Nå men nu tilbage til bryllupsfesten, hvor programmet var tæt pakket. Der var et stort sanghæfte, og selvom alle færinge er flydende i dansk holder de meget fast i deres modersprog, færøsk. Derfor var alle sangene ikke rigtigt til at forstå for mig. Jeg prøvede dog mere eller mindre vellykket at give dem et skud. Vi gav også en skør tale, som heldigvis blev godt modtaget. Jeg må sige, at hun har en utrolig festlig familie. Hold op vi havde meget sjov med dem. Der blev nemlig ikke sparet på dansetrinnene til bandet, der spillede, ej heller til færøsk kædedans eller drinksne i baren for den sags skyld. Jeg havde en fest, og det er jo helst sådan det skal være, ikke?

At have veninder der begynder at gifte sig får mig til at tænke over hvor teenage-flyvsk jeg egentlig stadig er på nogle områder. Jeg lever i nuet, i impulsen af bylivet og har generelt et singleliv, hvor mine bekymringer allermest går på egne tilvalg, fravalg, karriere og veninderelationer. Jeg føler det meget fjernt at skulle ud og købe hus, have børn eller blive gift i nogen nær fremtid. Jeg skal nok nå dertil, og selvom jeg tænker over sådan noget i forbindelse med bryllupper, så er det egentlig som sådan ikke noget der stresser mig. Jeg skal nok blive steady på et tidspunkt.

4 kommentarer:

  1. Ej hvor er den også bare flot den Goya kjole, er vild med farverne og ikke mindst guldet :) Den er så flot til dig!

    ReplyDelete
  2. Den kjole er SÅ flot!:)
    Er nødt til at spørge, var det Lis og Elmars bryllup, du var til?:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det var Lis og Regins bryllup, det havde ellers været et sjovt tilfælde :-)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -