11 Aug 2015

7 SHOWS DER GJORDE INDTRYK TIL FASHION WEEK

SAKS POTTS

Jeg var ret vild med deres show under modeugen, hvor de virkelig holdt fast i deres univers, som vi kender det med de farvede jakker. For mig har denne kollektion virkelig defineret deres stilunivers som er præget af farve-pop-ups i en copenhagen cool version. Den røde pelsede cropped top og maxi-kjolerne med v-hals var blandt mine absolutte favoritter. Saks Potts bliver bestemt ikke en døgnflue. Bravo!

HENRIK VIBSKOV

Jeg glæder mig altid til Henrik Vibskovs show fordi han gang på gang formår at opbygge et fantastisk og ikke mindst finurligt univers omkring hans show. Han havde meget at leve op til efter sidste sæson, hvor han havde medbragt et kæmpe vandbad med dansere i midten af catwalken. Denne gang stod den også på dansere i mere rolige bevægelser.

Selve kollektionen druknede ikke i showet, og det var heldigt, da denne kollektion faldt meget mere i min smag end han hidtil har. Snittene var mere rene og skandinaviske end jeg synes han plejer at vise. Dermed ikke sagt, at han ikke holdt sig til sin signatur, for det gjorde han, men der sker en klar udvikling med Vibskov, og det var forfriskende at se.

BY MALENE BIRGER

Det var første gang jeg var så heldig at komme til By Malene Birger, og Gud hvor hun formår at skabe en glamourøs feel omkring hendes show. Og det på trods af, at sdet blev holdt i lokomotivværkstedet, som er lidt utraditionelt taget designet i betragtning. Hun havde alligevel formået at skabe en meget elegant catwalk og kollektionen var ikke overraskende - men hvorfor overraske, når man kan det som hun kan. Jeg var særligt draget af de lyse designs med gulddetaljerne. Når modellerne gik guld-pallietterne det smukt genskær og en luksuriøs feel til kollektionen. Hvis jeg skulle til galla i foråret ville jeg i hvert tilfælde være ret fristet i at investere i sådan en lækker sag. Hendes suits er som altid også super smukke og bryder med det maskuline udtryk jakke eller skjorte-sættet ofte har.



ANNE SOFIE MADSEN

Anne Sofie Madsen overraskede både med show og kollektion. Særligt var jeg imponeret over showet, som var en lille performance, hvor Esben Weile Kjær oplæste et digt, som startede showet. Modellerne agerede fortabte sjæle, der i de noget anti-catwalk-omgivelser fandt sammen i en stor sammensværgelse, som var ganske betagende.

NICHOLAS NYBRO

Nicholas var en designer der formåede at overraske meget positivt! Selvom hans univers er lidt crazy, så kom han med nogle styles, som var meget ready to wear. Min favorit var skjortekjolen i brun/stribet og lilla.


BAUM UND PFERDGARTEN

Baum Und Pferdgarten forstår sig virkelig på mønstre. Kollektionen var en smuk blanding af sarte blonder, chunky strik-trøjer, feminine prints og spidse sko. I like!




LOVECHILD 1979

Lovechild formåede at lave en kollektion, som jeg ville ønske jeg kunne få i bytte for min nuværende garderobe. De bød på 70'er vibes, minimalistiske snit, sans for detaljen og de smukkeste prints. De formår at gøre "tøj til en tirsdag" til catwalk-potentiale og jeg elsker det!

0 kommentarer:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -