17 Nov 2015

FOKUS PÅ EN FOTOGRAF // SIMON BUTTERWORTH


Jeg får en del nyhedsbreve, men et af dem jeg nyder er plakatshoppen Juniqe, fordi de giver mig mit lille kunstfix i hverdagen. Derfor ville jeg lige dele to af Simon Butterworths billedserier, som jeg fik øjnene op for i dag. Det er begge serier, som er meget minimalistiske med blå/aqua-farver. Der er noget ekstremt beroligende over dem, som jeg tiltales enormt af. Det er dog ikke temaet for alle hans fotografier. Jeg synes bestemt også, at serien af Hong Kongs højhuse, Empire of the Third Dimension, og den med de komplekse rør-sammensætninger, Pipe Dreams, er værd at tage et kig forbi.

Begge serier er skudt fra Australiens vestligste punkt, Shark Bay. Tanken bag serien Blue Fields er at finde æstetik i det uventede. Formålet med saltproduktionen har ikke været med tanke på det smukke, men en effektiv produktion. Uventet har produktionen skabt et virkelig smukt æstetisk udtryk, som var så pænt, at det blev shortlistet i Sonys awarduddeling af landskabsfotografering. Simon Butterworth udforsker forholdet mellem det man ser, det man forventer og hvad virkeligheden er. Lad os få billederne på banen, de taler jo i virkeligheden meget godt for sig selv:


1. Blue Fields








2. Shark Bay








Shark bay, Pipe Dremas og Propinquity Hong Kong kan findes på print her.

0 kommentarer:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Mie Dina 2012 | Blogger Template by Sherica Ocbania -